以前聽時
哥哥還說歌詞很虛
現在才知還含了這層涵義


你快樂所以我快樂

作詞:林夕 作曲:張亞東

你眉頭開了 所以我笑了
你眼睛紅了 我的天灰了

呵天曉得 既然說 你快樂 於是我快樂

玫瑰都開了 我還想怎麼呢

求之不得 求不得 天造地設一樣的難得
喜怒和哀樂 有我來重蹈你覆轍

你頭髮濕了 所以我熱了
你覺得累了 所以我睡了

天曉得 不問為什麼 心安理得



http://www.youtube.com/watch?v=f9Y6ARjIL-E&mode=related&search=


Stand By Me      Ben E. King

When the night has come
And the land is dark
And the moon is the only light we'll see
No I won't be afraid, no I won't be afraid
Just as long as you stand, stand by me

And darlin', darlin', stand by me, oh now now stand by me

Stand by me, stand by me

If the sky that we look upon
Should tumble and fall
And the mountains should crumble to the sea
I won't cry, I won't cry, no I won't shed a tear
Just as long as you stand, stand by me

And darlin', darlin', stand by me, oh stand by me

Stand by me, stand by me, stand by me-e, yeah

Whenever you're in trouble won't you stand by me, oh now now stand by me
Oh stand by me, stand by me, stand by me

Darlin', darlin', stand by me-e, stand by me
Oh stand by me, stand by me, stand by me



站在我身邊

當夜晚來臨 大地一片漆黑
月亮是我們唯一能見到的光
我不害怕 我不害怕
自從你站在我身邊

親愛的 站在我身邊
站在我身邊 站在我身邊

如果我們仰望的天空
將崩塌下來 山丘崩塌至海中
我不會哭 我不會哭 一滴淚都不流
自從你站在我身邊

當你有了麻煩 何不站在我這邊
站在我身邊 站在我身邊

------------------------------------無名的分隔線

兩首歌的感情不一樣

第一首是孺慕之情

很有王菲風格的那種媽媽的愛

知道後..還蠻溫馨的

第二手是很經典的老歌

之前在詩歌朗誦有哼過

我真的想找的原因

則是上次和朋友去聚餐時

聽到混音版,可是在場的友人都不知音樂名

所以便興起找歌的想法

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rahizu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()